(advertorial)
Via de video's op deze pagina kunnen golffans tien onvergetelijke momenten opnieuw beleven. Door naar Glenmorangie.com kun je vervolgens stemmen (#GreatestFinishes) op jouw favoriet. De winnende ontknoping zal in het weekend van het toernooi van dit jaar worden bekendgemaakt; op zaterdag 16 juli.
Glenmorangie is befaamd om haar prijswinnende whisky en om de kwaliteit van haar eigen 'finish', de extra rijping van de drank. Dit jaar is Glenmorangie de officiële whisky van de British Open. Met het lanceren van de campagne ‘The Spirit of The Open’, brengt het merk een toost uit op alle bloedstollende, meeslepende, beladen en dramatische momenten van het golftoernooi. Het zijn deze momenten die door de jaren heen hebben bepaald wie de befaamde 'Claret Jug' mee naar huis mocht nemen: van de titanenstrijd tussen Jack Nicklaus en Doug Sanders in St. Andrews in 1970 tot de prachtige tweede negen van Phil Mickelson op Muirfield in 2013.
Marc Hoellinger, voorzitter en algemeen directeur van Glenmorangie: "Door te kijken naar de allermooiste ontknopingen van het toernooi kunnen we de gelijkenis herkennen tussen de whisky die we maken en dit mooie evenement. De smaak van de whisky is deels het resultaat van de vaten die we gebruiken voor de rijping en voor de extra rijping (de 'finish') die uiteindelijk het verschil maakt. We zijn er trots op dat we deel uitmaken van de British Open en zijn benieuwd wat de favoriete 'finish' van het publiek zal worden."
Glenmorangie's top tien van mooiste ontknopingen is tot stand gekomen door een internationale peiling onder golfexperts, waaronder diverse ambassadeurs van Glenmorangie en Justin Rose, winnaar van de U.S. Open in 2013. Ook werden voormalig British Open-winnaar Tony Jacklin en eminent golffotograaf David Cannon gevraagd. Verder werden nog Martin Slumbers, hoofd van Open-organisator R&A, en een aantal gerespecteerde golfcommentatoren benaderd om hun stem uit te brengen.