NGF

Titleist en FootJoy verlengen samenwerking met NGF

Acushnet, holding company van onder andere Titleist en FootJoy, heeft getekend voor een verlenging en intensivering van de samenwerking van deze merken met de NGF. Het contract is verlengd tot en met 2024, met de intentie om deze door te trekken tot einde 2027.

Het Nederlandse golf maakt de laatste jaren een positieve ontwikkeling door. Er wordt serieus ingezet op meer jonge mensen en meer vrouwen in de sport, wat onder andere blijkt uit de organisatie van grote internationale toernooien als het Big Green Egg Open (LET), de Challenge Tour en uiteraard uit de komst van de Solheim Cup naar Bernardus Golf in 2026.

Mede om die reden stappen Titleist, producent van met name golfclubs, -tassen en -ballen, en Footjoy, een golfkleding- en schoenenmerk, nu in als Supporter van Golf in het nieuwe sponsorhuis van de NGF. Als onderdeel van de samenwerking zullen zij onder andere kleding en materialen leveren aan spelers en coaches van de NGF-selecties.

Beste partijen

De samenwerking met Titleist en Footjoy past in de ambitieuze topgolfplannen van de NGF. Gordon Machielsen, Directeur Sales, Sponsoring & Events, zegt hierover: “Om tot de beste resultaten op topgolf te komen moet je ook met de beste partijen in zee gaan – en dat zijn Titleist en Footjoy onmiskenbaar.”

Titleist and FootJoy have a strong history with the NGF, making this partnership a very natural fit

Ook de Europese marketing manager van Acushnet is blij met het verlengen van de samenwerking: "We zijn verheugd om onze samenwerking met de NGF uit te breiden. Als toonaangevende merken op hun respectievelijke gebieden hebben Titleist en FootJoy sinds 2007 een sterke geschiedenis met de NGF, waardoor deze samenwerking een zeer natuurlijke combinatie is. We kijken ernaar uit om in de toekomst nog nauwer samen te werken, terwijl we doorgaan met het opleiden en bieden van kansen om toegewijde golfers van alle niveaus in Nederland te ondersteunen. We zijn er trots op de NGF vrouwelijke en mannelijke nationale teams en alle andere behoeften van de Federatie te kunnen voorzien van Titleist & FJ-producten, de #1 vertrouwde bal, schoen en handschoen op tournee, om te helpen bij hun ontwikkeling en prestaties. Bovendien biedt deze vernieuwde samenwerking een fantastische kans om onze merken en de Nederlandse golfers te verbinden om hun spel te ondersteunen met ons groeiende Fitting & Educational netwerk en mogelijkheden."

Titleist

Titleist is een Amerikaanse producent van golfclubs en -tassen, maar is vooral bekend om zijn populaire golfballen. De Pro V1 en Pro V1x zijn de meest gespeelde golfballen op de tour en ook geliefd bij amateurs over de hele wereld.

Footjoy

Al 150 jaar is Footjoy een begrip in de golfsport. Footjoy is producent van superieure golfschoenen, -handschoenen, -kleding en accessoires. Footjoy golfschoenen en golfkleding worden veel gedragen door golfspelers op de DP World Tour en PGA Tour.