Presentatrice Shelly Sterk nodigde in hartje Utrecht enthousiaste voorbijgangers uit om zes golfchallenges uit te voeren. Van deze challenges zijn interactieve video’s gemaakt waarin winacties zitten verstopt. Ook als je al golft, zijn de te winnen prijzen niet de minste. Alle kijkers maken kans op prijzen waaronder Garmin smartwatches à € 275 en een volledig verzorgd arrangement voor 10 personen in de spiksplinternieuwe Golflounge op Golfcentrum De Hoge Dijk in Amsterdam en nog veel meer.
De campagne laat zien dat golf steeds toegankelijker wordt. Zo stroomden er in de afgelopen twee jaar maar liefst 50.000 nieuwe golfers in. Onder hen ook bekende Nederlanders die golf ontdekken als een sport die rust en tegelijkertijd uitdaging biedt. Singer/songwriter Miss Montreal, kickbokser Rico Verhoeven, de actrices Moïse Trustfull en Caroline Spoor, Volkskrant-columniste Ibtihal Jadib en duizendpoot (muzikant, zangeres, actrice en auteur) en Aafke Romeijn. Inmiddels hebben ze allemaal hun eigen verhaal over golf, over wat hen fascineert, hoe ze genieten in de natuur en hoe een succesbeleving voelt.
Ook Shelly Sterk is een nieuwkomer in de sport, hoewel ze er al op jonge leeftijd mee in aanraking kwam. Haar vader nam haar af en toe mee naar de golfbaan, ze had haar eigen clubs en handschoentje maar echt enthousiast kon ze er toen niet van worden. Dat veranderde toen haar vader, man en zoontje vaak samen gingen golfen. “Het gaat mij niet gebeuren dat zij straks met z’n drieën op de baan staan en ik in mijn eentje thuiszit!” Ze nam les en werd alsnog gegrepen door het golfvirus. Nu laat Shelly Sterk als gezicht van Golf Party haar enthousiasme aan iedereen zien.
De NGF werkt hard aan een gezonde leeftijdsopbouw en een goede balans in diversiteit én man-vrouwverdeling. Dit is noodzakelijk voor de toekomst van de golfsport in Nederland. Met deze campagne laat de NGF zien dat golf toegankelijk is, voor jong en oud, voor iedereen die graag in de natuur plezier beleeft aan een uitdagende sport.