Op de grootste golfbeurs ter wereld is het zien en gezien worden. Dan scheelt het als je een goed verhaal hebt. Het merk Duca del Cosma, dat in 2004 door Baldovino Mattiazzo werd opgericht en een paar jaar geleden werd gekocht door Frank en Caroline van Wezel, heeft zo'n verhaal. In het oprichtingsjaar was het namelijk het eerste merk dat met een ‘spikeless’ golfschoen op de markt kwam.
'Fans van het merk weten dat heel goed en we werden daar op de PGA Show ook regelmatig op aangesproken', vertelt Caroline van Wezel. 'We hebben inmiddels zo'n 150 verschillende golf & lifestyle schoenen in onze collectie, met en zonder spikes. De PGA Merchandise Show is voor ons de ultieme gelegenheid om Duca del Cosma en onze golfschoenen aan de wereld te laten zien', zegt Van Wezel over de beurs waar het Italiaanse golfdesignmerk voor het tweede jaar op rij aanwezig was. 'Het is fijn om te zien dat er nog een fan-base bestaat van Duca del Cosma en dat we nu, nadat we in 2016 het merk hebben overgenomen, weer met nieuwe soft spikes golfschoenen komen.'
Dit voorjaar verschijnen er zes verschillende Duca del Cosma soft spike herenmodellen. 'Voor dames hebben we vijf modellen met soft spikes', vertelt Van Wezel. 'Deze modellen staan nog niet op de website maar druppelen nu binnen vanuit onze fabrieken. Wat echt nieuw is voor 2019 is de comeback van de spikes. Alle Duca del Cosma schoenen zijn gemaakt van hoogwaardig leer, maar er is ook de nodige technologie gebruikt voor de prestatie op de golfbaan.'
Een van de succesvolle modellen van Duca del Cosma is de KUBA, die voor heren aankomend voorjaar in nieuwe kleuren (foto onder) te koop zal zijn. Geïnspireerd op de KUBA is er voor dames de nieuwe KUBANA. Naast roze/wit - de modekleur voor het voorjaar (zie hoofdfoto boven dit bericht) - is deze ook in navy/zilver en wit/rood/groen te koop.
Meer weten? www.ducadelcosma.com