Je hebt het vast vaak genoeg zien op televisie of zelf bij het KLM Open. Op een van de par-3 holes staat een glimmende auto ter waarde van 50.000 euro + de golfers toe te lachen. Wie als eerste daar een hole-in-one slaat mag ‘m hebben.
Dus de Amerikaan Chris Naegel ging uit zijn dak toen hij op de Pumpkin Ridge Golf Club op de 135 meter lange par 12de tijdens de laatste ronde van de Winco Foods Portland Open de bal in één keer in de hole sloeg.
Want achter hem stond een luxe BMW X7 SUV, met de waarde van ruim 100.000 dollar, te shinen. Maar het verhaal was niet zo mooi als het leek. Het bleek dat de organisatie/sponsor van het toernooi op de Amerikaanse Korn Ferry Tour (een kwalificatietour voor de PGA Tour) de auto daar ‘gewoon’ had neergezet, als reclameobject, om de alleen de toeschouwers lekker te maken. Niet als prijs voor een hole-in-one.
Quieting the Nae-sayers. Thrilling his fans. 🎉
— Korn Ferry Tour (@KornFerryTour) August 13, 2019
Chris Naegel (@CNaegel) sent the city of Portland into a frenzy with this hole-in-one Sunday @PortlandOpen, en route to a career-best fourth-place finish.#LiveUnderPar pic.twitter.com/EFCTV9sqcK
Daar kwam Naegel dus iets later pas achter. Dat was even slikken. Toch een beetje een gevalletje van misleiding, vond hij. ‘Wie ziet er nou een auto neer op die hole,
De sponsor kwam een dag later toch nog met een douceurtje over de brug. Naegel mag twee jaar lang in een BMW X3 rijden. En daar, zo twitterde hij later, was hij ook best blij mee…
Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste acties en het nieuws
De caddie van de Engelsman Paul Casey dacht in 2012 een auto te hebben gewonnen. Zijn baas had hem die beloofd bij een hole-in-one. De auto stond weliswaar mooi geparkeerd op deze hole, maar deze mooie prijs kon alleen op een andere par-3 worden verdiend. Helaas. De caddie liep er na het vernemen van dat bericht beteuterd bij.
Het leverde wel een ‘mooi’ filmpje op…